Zoekwoorden analyse

Advies over de juiste contentstrategie met een zoekwoorden analyse? Wij maken graag kennis om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen.

Vraag vrijblijvend een strategische sessie aan

Zoekwoorden analyse

Advies over de juiste contentstrategie met een zoekwoorden analyse? Wij maken graag kennis om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen.

Vraag vrijblijvend een strategische sessie aan

Verleidende content hebben is leuk. Maar is dit wel relevant genoeg op basis van zoekwoorden? Met een zoekwoorden onderzoek leggen we de fundering van jouw online succes. We bouwen aan een contentstrategie die past bij de behoefte van je doelgroep. Voordat we gaan bouwen aan content kijken we eerste welke zoekwoorden belangrijk zijn om ervoor te zorgen dat de doelgroep dit ook daadwerkelijk leest. Daarbij kijken we naar de concurrentie, de hoogte van het zoekvolume en relevante zoekwoorden.

Een zoekwoorden analyse doen we samen

Om een krachtig zoekwoorden analyse in kaart te brengen en te scoren in Google is het belangrijk dat we samen kijken naar wat relevant is voor jouw branche. Daarbij kijken we voor een groot deel naar de zoekvolumes in Google. Zo kijken we niet alleen naar het aantal zoekoprachten maar bijvoorbeeld ook hoeveel marge er behaald kan worden. Op die manier weten we waar we ons op moeten focussen bij het creëren van content. Daarin kijken we naar de onderstaande punten:

  • (hoog) zoekvolume per maand (in een bepaalde regio)
  • concurrentie op de zoekwoorden
  • interessante synoniemen voor de zoekwoorden
  • longtail zoekwoorden

Aan de slag met de juiste content?

Thijme

Strategisch expert

De juiste content op je website? Thijme helpt je verder met een zoekwoorden analyse.

Thijme

Aan de slag met de juiste content?

Strategisch expert

De juiste content op je website? Thijme helpt je verder met een zoekwoorden analyse.

See, Think, Do, Care

Met behulp van het See, Think, Do, Care model kun je de fasen van de customer journey analyseren en in kaart brengen. Met dit model van Google kun je beter inspelen op de wensen en behoeften van jouw potentiële klanten op jouw website. Daarin is de zoekintentie van belang. Het model is gebouwd als een soort trechter en bestaat uit vier fases:

  • See: eerste contact met bedrijf, creër bekendheid
  • Think: potentiële klant erkend zijn behoefte
  • Do: klant staat op het punt een aankoop te doen
  • Care: zorg dragen voor klant, behoud klantwaarde

Tijdens onze contentstrategie focussen we ons op de eerste drie fases. De ‘Care’ fase past bijvoorbeeld beter bij social media.

Contentstrategie op maat

Met een contentstrategie op maat zorgen we voor de juiste boodschap aan klanten tijdens hun customer journey. Daarbij analyseren we de behoeften van de bezoekers op je website voor de optimale user experience. We helpen om zowel bestaande als nieuwe content te organiseren om de vastgestelde doelstellingen te behalen. Een contenststrategie is immers nooit af. Door middel van zoekmachine optimalisatie en (SEO) webteksten zorgen we voor de juiste boodschap, voor de juiste doelgroep.