Online zichtbaarheid voor
Jezelfvertrouwen

In 2019 is Jeroen Haverkamp gestart met Jezelfvertrouwen. Jeroen is al sinds 2012 actief beroepsmatig aan het coachen. Dit deed hij voorheen alleen bij zakelijke klanten. Het initiatief van Jezelfvertrouwen is gericht op het coachen van particulieren, met als doel hen te helpen van hun onzekerheid af te komen. Hij leert mensen stappen maken richting moed, lef, regie nemen en creatief worden.

Online

In februari 2020 krijgen we van Jezelfvertrouwen de vraag of we iets voor elkaar konden betekenen. Na samen gezeten te hebben met een lekkere bak koffie en een goed gesprek, kwamen we tot de conclusie dat er veel kansen lagen op het creëren van online zichtbaarheid. En laten wij daar nou net gespecialiseerd in zijn.

De vraag vanuit Jezelfvertrouwen was om strategisch mee te denken in de online marketing uitingen, structuur aan de brengen in de marketing activiteiten en inzicht geven in online prestaties. Met als doel meer online zichtbaarheid te creëren. Omdat Jezelfvertrouwen een voor hen vrij nieuwe markt wilde aanboren, was de uitdaging om online onder de aandacht te komen bij de doelgroep.

Zichtbaarheid

Om de online zichtbaarheid van Jezelfvertrouwen te vergroten zijn wij gestart met verschillende online marketing activiteiten. De online campagnes en strategieën zijn via diverse kanalen ingezet:

  • Merk: door strategisch advies te leveren hebben we kunnen bouwen aan het merk van Jezelfvertrouwen.
  • SEO: met zoekmachine optimalisatie hebben we de online zichtbaarheid in Google vergroot.
  • Conversie optimalisatie: meer leads en aanvragen met behulp van conversie optimalisatie technieken op de website.
  • Inzet van social media campagnes: door te bouwen aan meer engagement hebben we verschillende advertenties ingezet.

We zijn begonnen met een onderzoek in de markt. Hier bleken veel kansen te liggen. Om de online vindbaarheid van Jezelfvertrouwen te vegroten zijn we begonnen met het analyseren van de website, want zoals we vaker zeggen: meten = weten! Met de website analyse zijn we tot nieuwe inzichten gekomen. Dit heeft geleid tot aanpassingen in de structuur en het design, om de doelgroep zo goed mogelijk aan te spreken.

Voor meer online resultaat hebben gebruik gemaakt van een contentstrategie, waarbij we Jezelfvertrouwen via verschillende kanalen onder de aandacht hebben gebracht. Door middel van de juiste content hebben we meer relevante bezoekers op de website gekregen. Hiervoor is een zoekwoordenanalyse uitgevoerd. Om ervoor te zorgen dat bezoekers ook daadwerkelijk actie gingen ondernemen, hebben we conversie optimalisaite technieken toegepast op verschillende pagina’s.

Door middel van een technische analyse hebben we advies gegeven met betrekking op de vindbaarheid in de zoekmachines van Google. Daarnaast hebben we technische verbeteringen uitgevoerd op de website om deze beter te laten presteren. Via social media marketing hebben we gerichte campagnes uitgevoerd, met als doel om de doelgroep te bereiken. Dit heeft geleid tot meer engagement en meer bezoekers op de website.

Resultaat

Met de slimme inzet van verschillende marketingmiddelen hebben we voor Jezelfvertrouwen in een paar maanden mooie resultaten behaald. Zo hebben we in 6 maanden tijd een organische groei gerealiseerd met 86% aan nieuwe bezoekers op de de website. Dit heeft er toe geleid dat er meer conversie is behaald op de website. Door de middel van succesvolle SEO, Social media campagnes en conversie optimalisaie heeft Jezelfvertrouwen meer online zichtbaarheid en resultaat behaald.

Nieuwe bezoekers.

00

Posities winst.

00

Meer conversie.

00

Nieuwe bezoekers.

00

Posities winst.

00

Meer conversie.

00

Hoe kunnen we jou helpen?

Wij krijgen energie en plezier in het behalen van nieuwe resultaten. Wil jij ook meer online zichtbaarheid en je online business naar een hoger niveau tillen? Dan gaan we hier graag over met je in gesprek. Bel ons via 06 – 29 87 14 70 of stuur ons een berichtje!