Groei met de online marketing
strategie voor YES!Delft

YES!Delft is een startup incubator gevestigd in Zuid-Holland. De tech incubator ondersteunt startups bij het opschalen en succesvol maken van hun bedrijf. De non-profit organisatie biedt verschillende diensten aan waarbij ze startups helpen met het juiste product op de markt te brengen en het krijgen van investeringen. Inmiddels is YES!Delft een van de tech incubator in Europa en heeft het vele partners waarmee zij samenwerken.

Online

YES!Delft heeft drie verschillende takken (YES!Programs, YES!Talents en YES!Funded) waar zij zich op focussen. Voor elk van deze focuspunten benaderen zij een verschillende doelgroep. Om de juiste boodschap bij de juiste doelgroep te leveren hebben ze drie verschillende domeinen. Eén hoofddomein en twee subdomeinen. Het doel van deze drie websites is dat deze elkaar versterken binnen de online marketing strategie en hier verschillende doelgroepen mee bereikt kunnen worden.

Ter ondersteuning van de marketing strategie hebben wij intern uiteenlopende marketingactiviteiten uitgevoerd. Daarbij zijn wij verantwoordelijk gesteld voor de optimalisatie van de websites en online campagnes, met als doel meer online groei te realiseren.

Zichtbaarheid

Om de online zichtbaarheid van YES!Delft te vergroten hebben wij optimalisaties doorgevoerd op de websites. Zo hebben we gewerkt aan een succesvolle SEO strategie en wijzigingen in de vormgeving doorgevoerd op de websites. Daarnaast zij we gestart met campagnes om YES!Delft onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Tijdens de samenwerking hebben wij de volgende marketingmiddelen ingezet:

  • Merk: door strategisch advies te leveren hebben we kunnen bouwen aan het merk van YES!Delft.
  • SEO: met zoekmachine optimalisatie hebben we de online zichtbaarheid in Google vergroot. Denk hierbij aan optimalisatie voor techniek, content en autoriteit.
  • Conversie optimalisatie: meer acties op de website met behulp van conversie optimalisatie.
  • Inzet van social media campagnes: gebruik gemaakt van Facebook en Instagram campagnes om meer uit het online marketing budget te halen.
  • Google Ads: slimme campagnes uitgerold.

We zijn begonnen met het analyseren van de website. Door middel van de website analyse hebben we nieuwe kansen gesignaleerd. Dit heeft uiteindelijk geleid tot optimalisaties. Daarnaast hebben we gewerkt aan een nieuw design om de websites een betere look te geven. De YES!Funded website is gericht op het aanspreken van nieuwe investeerders. Om deze doelgroep de bereiken hebben we slim gebruik gemaakt van online campagnes. Dit heeft ertoe geleid dat YES!Delft met meer investers in contact is gekomen. Op het hoofddomein hebben we technische optimalisaties doorgevoerd en structuur aangebracht om de vindbaarheid in Google te vergroten. De contentstrategie hebben we uitgebouwd op het blog domein. Dit om meer bezoekers naar de website te genereren.

Resultaat

Met de juiste analyses en mix van online marketingmiddelen hebben enorm veel kunnen beteken voor YES!Delft. Zo hebben we in 6 maanden tijd mooie resultaten behaald. Zo hebben we een organische groei gerealiseerd van 81% aan nieuwe bezoekers op het blog domein. Door de inzet van SEO is het aantal bezoekers op het hoofdomein in een maand gegroeid met 24%. Verder is de YES!Funded website organsisch gegroeid met 43%.

Nieuwe bezoekers.

00

Unieke bezoekers.

0000

Organische groei.

00

Nieuwe bezoekers.

00

Unieke bezoekers.

0000

Organische groei

00

Hoe kunnen we jou helpen?

Wij krijgen energie en plezier in het behalen van nieuwe resultaten. Wil jij ook groei met een sterke online marketing strategie en je online business naar een hoger niveau tillen? Dan gaan we hier graag over met je in gesprek. Bel ons via 06 – 29 87 14 70 of stuur ons een berichtje!