Conversie optimalisatie

Meer uit je bezoekers halen? Door te leren van het gedrag haal je het maximale resultaat uit je website. Het optimaliseren van conversie draagt bij aan het behalen van doelstellingen als meer leads en meer omzet. Door je website te optimaliseren zorg je ervoor dat jouw bezoekers de gewenste acties uitvoeren.

Conversie optimalisatie

Meer uit je bezoekers halen? Door te leren van het gedrag haal je het maximale resultaat uit je website. Het optimaliseren van conversie draagt bij aan het behalen van doelstellingen als meer leads en meer omzet. Door je website te optimaliseren zorg je ervoor dat jouw bezoekers de gewenste acties uitvoeren.

Conversie optimalisatie is erop gericht om bezoekers op je website om te zetten in klanten. Het voornaamste doel is de online effectiviteit van je website vergroten. De technische performance en usability zijn de basis van je website. Bij de optimalisatie kijken we ook hoe we de gebruikerservaring van je website kunnen verbeteren door middel van content en design.

Conversie optimalisatie is erop gericht om bezoekers op je website om te zetten in klanten. Het voornaamste doel is de online effectiviteit van je website vergroten. De technische performance en usability zijn de basis van je website. Bij de optimalisatie kijken we ook hoe we de gebruikerservaring van je website kunnen verbeteren door middel van content en design.

Conversie optimalisatie voor onze klanten

Bij het optimaliseren van conversie onderzoeken we eerst de prestaties van jouw website. Op basis van deze statistieken onderzoeken we hoe jouw bezoeker zich gedraagt. Waar kijken bezoekers naar? Waar haken bezoekers af? Hoe navigeren ze door jouw website? Dit zijn belangrijke inzichten die we meenemen bij de inzet van optimalisatie technieken. Wij richten ons vooral op kleine, maar waardevolle aanpassingen die eenvoudig zijn te wijzigen of toe te voegen op jouw website. Denk hierbij aan het verhogen van onderstaande doelen:

  • Aankopen
  • Ingevulde contactformulieren
  • Inschrijvingen voor een nieuwsbrief
  • Offerte aanvragen
  • Brochure downloads

Wij maken gebruik van A/B testen waarbij vrijwel alles wordt getest zonder dat daar zware technische ingrepen voor nodig zijn. Na de implementaties meten we de resultaten van de aanpassingen. Zo kunnen we continu blijven optimaliseren voor het beste resultaat.

Dé conversie specialist

Wil je meer uit de huidige website / webshop halen? Wij zijn gespecialiseerd in het ontwerpen van zowel bestaande als nieuwe websites die bijdragen aan conversies. Naast ons uigebreide advies geven we je graag meer informatie over de verschillende conversie technieken.

Meer uit je website halen?

Thijme

Online marketeer

Thijme houdt zich al lange tijd bezig met de technieken van conversie optimalisatie.

Thijme

Meer uit je website halen?

Online marketeer

Thijme houdt zich al lange tijd bezig met de technieken van conversie optimalisatie.

Meer over conversie optimalisatie

WAT IS CONVERSIE OPTIMALISATIE?

Conversie optimalisatie is het verbeteren van de website door bepaalde elementen te gebruik met als doel om bezoekers te laten converteren. Het kan gaan om het doen van een aanvraag, aankoop of inschrijving.

WAAROM CONVERSIE OPTIMALISATIE?

Naast dat bezoekers hebt wil je dat deze ook van waarde kunnen zijn voor je bedrijf. Met de inzet van conversie optimalisatie kun je meer waarde uit je website halen.

HOE VERHOOG JE DE CONVERSIE OP JE WEBSITE?

Het verhogen van de conversie kun je doen door een gebruiksvriendelijke website te ontwikkelen met elementen die ervoor zorgen dat bezoekers een actie uitvoeren. Het is van belang om zoveel mogelijk drempel weg te nemen bij een bezoeker. Om de conversie te verhogen kun je gebruik maken van het Cialdini principe.

WAT LEVERT CONVERSIE OPTIMALISATIE OP?

Conversies worden over het algemeen uitgedrukt in een percentage. Dit conversiepercentage of conversieratio is te berekenen door het aantal conversies te delen door het aantal bezoekers en te vermenigvuldigen met 100. Stel, je hebt 100 bezoekers op je website waarvan 10 bezoekers een contactformulier hebben ingevuld, dan is het conversiepercentage 10%.