maart 25, 2021 Thijme van Brakel

Wat doet een online marketing bureau?

Een online marketing bureau is gespecialiseerd in online marketing kan veel betekenen voor je bedrijf. Maar wat doet een online marketing bureau? Daar zitten nogal wat verschillen in. Dit omdat online marketing best wel gezien mag worden als een containerbegrip. Online marketing gaat namelijk over een aantal expertises waarmee jouw product of dienst op de juiste manier gepromoot kan worden bij de doelgroep. In dit artikel vertellen we wat een online marketing bureau doet en wat het kan betekenen voor jouw onderneming.

De werkzaamheden van een online marketing bureau

Een online marketing bureau is verantwoordelijk voor de online marketing en het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. Naast dat een online marketing bureau een aantal expertises in huis heeft, is het van belang dat het online marketing bureau weet wat de doelstellingen zijn om hier een analyse op los te laten, daar een advies met strategie aan te koppelen en het werk uit te voeren. Daarnaast meet een online marketing bureau de resultaten om bij te sturen en optimaliseren. Maar welke expertises worden daarvoor ingezet? Dit is afhankelijk van verschillende factoren. We nemen je mee in een aantal belangrijke expertises van een online marketing bureau.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Een veelgebruikte en duurzame manier van online marketing is SEO (Search Engine Optimization). Met SEO zorgt een online marketing bureau ervoor dat je organisch hoger in de zoekresultaten van Google terecht komt met je website. Wanneer je als organisatie goed vindbaar bent in de zoekresultaten zal je hier bezoekers op genereren.

SEO is er op gericht om op lange termijn topposities te krijgen in Google om meer traffic van relevante bezoekers te genereren. SEO gaat hoofdzakelijk om drie pijlers, waaronder techniek, content en autoriteit. Daarnaast zijn er natuurlijk nog een hoop andere factoren die invloed hebben op de vindbaarheid van jouw website in de zoekmachines.

Een online marketing bureau gaat op basis van analyse onderzoek doen naar de kansen om beter vindbaar te worden in Google. Wanneer er concreet onderzoek is gedaan, gaat het online marketing bureau aan de slag met de optimalisaties. SEO is iets voor de lange adem. Daarom is een samenwerking met een online marketing bureau dat voornamelijk SEO doet, gericht op een lange termijn samenwerking. SEO in Nijmegen? Wij bij Coo Digital gebruiken deze expertise om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Het verschil tussen SEO en SEA is dat je bij SEO organisch (niet-betaald) hoger in de zoekmachine van Google komt. SEA is erop gericht om op korte termijn snel zichtbaar te zijn met je bedrijf (tegen betaling). Veel online marketing bureaus maken hiervoor gebruik van Google Ads. Dit is een programma van Google waarmee je slimme campagnes kunt opzetten met een bepaald doel. Denk daarbij aan het vergroten van de zichtbaarheid, het verhogen van conversies of het genereren van nieuwe klanten.

SEA is echt een vak apart. Wanneer een online marketing bureau gespecialiseerd is in het opzetten en verbeteren van advertenties kan dit bijdragen aan de groei van je onderneming. Om reden raden wij Google Ads uitbesteden aan om meer resultaat te behalen op korte termijn.

Social media

Social media is een belangrijk kanaal dat kan bijdragen aan de online marketing strategie van jouw bedrijf. Social media leent zich uistekend voor het creëren van meer bereik. Zo kan de inzet van social media bijdragen aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. De social media specialisten bij een online marketing bureau zetten de juiste contentsttrategie op die past bij de jouw doelgroep en bedrijf. Afhankelijk van de doelstellingen worden platformen als Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest ingezet.

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is erop gericht om bezoekers te laten converteren op jouw website. Denk daarbij aan het doen van een aanvragen, aankoop of inschrijving. Een conversie optimalisatie specialist zorgt ervoor dat een website met elementen wordt ingedeeld, wat ervoor zorgt dat bezoekers sneller overgaan tot actie. Dit zorgt ervoor dat je meer waarde uit je bezoekers haalt. We zien steeds vaker dat online marketing bureau’s dit aanbieden. Dit omdat het een onmisbaar aspect is geworden bij het genereren van meer waarde op een website.

E-mailmarketing

Een activiteit die nog altijd zeer effectief werkt is e-mail marketing. Om die reden zijn er enorm veel online marketing bureau’s die dit als expertise hebben. Social media zorgt ervoor dat je onder de aandacht bent bij de doelgroep. Een online marketing bureau dat gespecialiseerd is in social media helpt je bij het opzetten van een sterke social media strategie.

Wanneer heb je een online marketing bureau nodig?

Een online marketing bureau kan met verschillende expertises bijdragen aan de groei van bedrijven. Wanneer er te weinig kennis is om op de juiste manier online marketing in te zetten, adviseren wij om jouw bedrijfsdoelstelling bij een online marketing bureau voor te leggen. Een online marketing bureau kan op basis van informatie advies geven over het inzetten van online marketing.

Wij als online marketing bureau uit Nijmegen hebben al een hoop klanten blij gemaakt door bij te dragen aan de online groei en het behalen van de doelstellingen. Heb je meer vragen over wat een online marketing bureau voor jou kan betekenen?  Stuur ons een berichtje of neem direct contact op via 024 – 23 40 204.