Google Mijn Bedrijf uitleg voor SEO

Google Mijn Bedrijf uitleg voor SEO

Google Mijn Bedrijf, ook wel bekend als Google My Business is ontzettend handig om jouw bedrijf, producten of diensten te promoten. Om die reden liggen er enorm veel kansen bij het vermelden van jouw bedrijf in Google Mijn Bedrijf. Wij hebben daarom een Google Mijn Bedrijf uitleg voor je gemaakt. Graag vertellen we waarom dit zo belangrijk is voor je SEO zodat jij hier ook slim gebruik van kunt maken.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Met Google Mijn Bedrijf kun je jouw bedrijf vermelden door vindbaar te worden binnen Google Maps en de zoekresultaten van Google. Wanneer jij gebruikt maakt van deze gratis vermelding zorg je ervoor dat jouw bedrijf beter en sneller gevonden kan worden. Dit doe je door bepaalde informatie aan te geven bij Google. Denk daarbij aan NAWT-gegevens, zoekwoorden, afbeeldingen, reviews en categorieën. Stel je bent een bedrijf in de omgeving van Nijmegen. Dan is het van belang om jouw Google Mijn Bedrijf aan lokale SEO in Nijmegen te koppelen zodat mensen jouw bedrijf in de buurt zullen vinden.

 

Google mijn bedrijf uitleg

 

Waarom is Google Mijn Bedrijf belangrijk voor je SEO?

Google Mijn Bedrijf biedt een hoop voordelen als het gaat om de vindbaarheid van je bedrijf. Jij kunt jouw Google bedrijfspagina zien als een digitaal visitekaartje. Hiermee geef je aan dat je een professioneel bedrijf bent, waardoor Google hier waarde aan kan geven. Wanneer je je jouw Google Mijn Bedrijf optimaliseert met content zal dit een positief effect hebben op je SEO. We leggen je graag hoe jij het maximale uit je Google Mijn Bedrijf kunt halen.

Jouw vindbaarheid vergroten met Google Mijn Bedrijf

In deze Google Mijn Bedrijf uitleg geven we je graag de handvatten om jouw bedrijfsinformatie te optimaliseren en beter onder de aandacht te krijgen. We nemen je mee in de belangrijkste functies binnen Google Mijn Bedrijf.

Posts

Met de functie posts kun je bepaalde informatie over je bedrijf updaten. Denk daarbij aan nieuws, speciale aanbiedingen, producten, vacatures of evenementen. Met het gebruik van posts geef je klanten meer informatie over je bedrijf kom je meer onder de aandacht.

Google mijn bedrijf optimaliseren

 

Informatie

Een van de belangrijkste functies binnen Google Mijn Bedrijf is het opgeven van informatie. Het gaat hier om belangrijke informatie over je bedrijf. Zorg er dus voor dat je de juiste informatie kan opgeven. Het gaat om de volgende kopjes:

  • Bedrijfsnaam: vul de juiste bedrijfsnaam in zodat mensen jou hierop kunnen vinden in de zoekmachine
  • Categorie: zo dat de categorie relevant is aan de branche van jouw bedrijf
  • Adres: vul de juiste adresgegevens in (goed voor de lokale vindbaarheid)
  • Servicegebieden: indien je in een bepaald gebied service verleend voeg je deze toe
  • Openingstijden: belangrijk voor klanten om te weten wat de openingstijden zijn
  • Speciale openingstijden: denk aan feestdagen etc.
  • Telefoonnummer: een telefoonnummer zodat klanten jou kunnen bereiken
  • Shortname: een benaming voor je bedrijf claimen door je vindbaarheid te vergroten (kan een afkorting zijn)
  • Website: link naar jouw website om bezoekers op te genereren
  • Afspraaklink: een call-to-action om (potentiële) klanten over te laten gaan tot actie
  • Producten: indien je producten verkoopt voeg je deze toe om dit met klanten te delen
  • Diensten: geef aan bij Google welke diensten je levert voor extra informatie over je bedrijf
  • Hoogtepunten: geef kenmerken aan je bedrijf zoals betaalmogelijkheden

 

Inzichten

Met de functie inzichten kun je de resultaten en prestaties van je bedrijf analysen. Zo komt je erachter hoe vaak jouw bedrijf wordt weergegeven in Google. De volgende informatie is te vinden:

  • Hoe klanten zoeken naar je bedrijf
  • Waar klanten je bedrijf bekijken op Google
  • Acties van klanten (je website bezoeken, route opvragen, bellen en een bericht sturen)
  • Verzoeken voor een routebeschrijving
  • Wanneer en hoe vaak klanten je bedrijf bellen
  • Het aantal keren dat je bedrijfsfoto’s zijn bekeken in vergelijking met foto’s van andere bedrijven
  • Het aantal foto’s dat voor je bedrijf wordt weergegeven in vergelijking met foto’s van andere bedrijven

Google mijn bedrijf optimaliseren

 

Vraag om reviews

Reviews zijn ontzettend belangrijk. Dit creëert een vorm van sociale bewijskracht waardoor je betrouwbaarheid uitstraalt bij potentiële klanten. Positieve reviews zorgen ervoor dat mensen sneller een product bij je zullen kopen. Om die reden is het ontzettend belangrijk om reviews te vragen bij klanten.

Het aanvragen van zo’n review kan eenvoudig door een linkformulier te genereren en deze door te sturen naar de klant. De klant hoeft dan alleen maar op de link te klikken om een review te schrijven. Vraag altijd om een review met tekst. Dit zorgt voor meer informatie over je bedrijf.

Google mijn bedrijf optimaliserenGoogle My Business

 

Blijf jouw Google Mijn Bedrijf optimaliseren

We hopen dat onze Google Mijn Bedrijf uitleg meer inzicht heeft gegeven in de mogelijheden voor de vindbaarheid van jouw bedrijf. Google Mijn Bedrijf is iets wat je bij moet houden. Naast je basisinformatie is het van belang om te blijven optimaliseren door content toe te voegen, om reviews te vragen en hierop te reageren. Heb je meer vragen omtrent de optimalisatie voor jouw Google Mijn Bedrijf? Stuur ons een berichtje of neem direct contact op via 024 – 23 40 204.

Deel deze Coo Digital blog op social media

Meld je aan voor meer nieuws

Ontvang handige online marketing tips

Gerelateerde artikelen en onderwerpen

Hoe ChatGPT jou kan helpen met je SEO
Blog

Hoe ChatGPT jou kan helpen met je SEO

Het optimaliseren van je website voor zoekmachines is een continu evoluerend gevecht dat betrouwbaarheid, relevantie en waarde voor je publiek vereist. In het tijdperk van

Jouw merk laten groeien?

Stuur ons een berichtje en blijf op de hoogte

online marketing bureau nijmegen